Thursday, 13 Dec 2018

Co oznacza e-commerce?

Termin może brzmieć dziwnie, jednak mamy z nim współcześnie do czynienia bardzo często. Bo e-commerce to nic innego, jak powszechnie rozumiany handel przez Internet. Najbardziej znaną jego formą są przede wszystkim sklepy w sieci. To wszelkie sposoby, które sprzyjają podpisywaniu umów handlowych na odległość. W handlu elektronicznym wykorzystuje się współczesne urządzenia, którym jest smartfon, faks czy telewizja.

Najczęściej e-commerce wiąże się z działalnością sklepów internetowych. Ale nie jest to do końca poprawne. Okazuje się bowiem, że taka działalność nie musi ograniczać się tylko i wyłącznie do sklepów w sieci. W licznych przypadkach umowy handlowe inicjowane elektronicznie mają charakter niebezpośredni. Oznacza to tyle, że wybranie towaru i płatność za niego zachodzi drogą elektroniczną, a dostawa zamówionego produktu, odbywa się w sposób tradycyjny lub odbiera się go osobiście. Transakcje elektroniczne miewają charakter bezpośredni. Wtedy wszystkie działania odbywają się tylko i wyłącznie za pomocą Internetu. Tu zamawia się wyrób, płaci za zakup i w ten sam sposób się zakup dostaje. Branża e-commerce bardzo intensywnie się rozwija, na co wpływają głównie plusy, jakie uzyskuje się z handlu elektronicznego. To najczęściej oszczędność czasu i pieniędzy. Niższe koszty dla handlujących. Większe możliwości wyboru, jeśli chodzi o potrzebne produkty. Handel elektroniczny ma też słabsze strony. Często tutaj wymienia się brak możliwości na dokładne obejrzenie towaru. Do słabych stron handlu elektronicznego wlicza się też ograniczony kontakt ze sprzedającymi i często spóźnienia w dostawach. Mimo słabych stron branża e-commerce radzi sobie bardzo dobrze.

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *